lördag 26 september 2009

Trådlöst nätverk = smidigt

Nu när nya bredbandet är igång så var det dax att koppla upp alla datorerna på nätet. Vi har fyra datorer här och för att slippa dra fyra kablar runt i lägenheten så valde jag att investera i en trådlös router och trådlösa nätverkskort. Bara att stoppa i korten i datorerna och köra, funkade direkt. Tur det, för är det nåt jag hatar så är det när datorer strular. Nu ska bara två av datorerna installeras om, hm, inte så bara. Tråkigt som sjutton då man får räkna med att det tar ett par timmar per dator. Vi får väl se hur detta kommer att fungera nu, men än så länge har det inte varit några problem.

Lördag idag, vad ska man hitta på då? Skulle helst inte vilja göra ett dyft, men känns lite tråkigt det med. Får väl ta familjen och dra en repa nånstans. Hm, Zoo Hoo var länge sen. Men det brukar bli dyrt där, har mycket svårt att gå ut från en akvariebutik utan att ha med mig fisk hem.

Kaffe vore gott, japp.

//Mari

1 kommentar:

  1. Hurra, vad bra att det är igång äntligen. Hoppas att det gått bra att installera om datorerna. :-)
    Jag har inget att göra idag om det är någon som skulle kunna tänka sig att få besök av lilla mig. ^^

    Liebe!

    SvaraRadera