måndag 21 september 2009

Dax för ett nytt inlägg - Rammsteinkonsert





Ja, så har det då äntligen hänt! Rammstein kommer till Sverige den 20/2 2010 och jag kommer att vara där och se dem. Det ska bli så jäkla kul! Jag har ju väntat ett antal år nu och jag missade dem förra gången de var här. Det känns som det är mycket som händer kring Rammstein just nu, igår fick jag hem senaste singeln, Pussy. Och om en månad cirka kommer nya albumet, Liebe ist für alle da. Två spår från nya albumet har jag lyssnat på, Pussy och Rammlied. Som vanligt kan man lugnt säga att de slagit in på ett nytt spår, grundsoundet är det samma men det är ändå väldigt annorlunda. Och som vanligt kommer det att ta ett tag att "lyssna in" sig på detta nya. Men jag har redan "förälskat" mig i låten Pussy så det blir troligen kanon.




Rammstein är ett tyskt band som grundades 1994 i Tyskland. Musikstilen räknas till industrirock eller mer specifikt Neue Detusche Härte. Hittils har de gett ut fem studioalbum, plus det kommande albumet som blir deras sjätte.
Själv upptäckte jag Rammsteins musik för ca 10 år sen och tänkte: Vad sjutton är detta?!? Men så småningom så upptäckte jag att deras musik fanns med mej vad jag än gjorde, och nu är jag fast. Inget av deras fem (snart sex) album är det andra likt, de har en förmåga att hela tiden byta skepnad men ändå behålla själen på något sätt. Jag kan inte säga att ett album är bättre eller sämre än ett annat för de är så olika och har helt olika budskap. Men en genomgående tråd finns ändå i alla album och det är deras ironiska texter, de är helt enkelt inte rädda för att skämta om det mesta. Rammstein vågar och struntar fullkomligt i vem eller vilka de trampar på tårna. Sen gör det ju inget att Till Lindemann (sångaren) är fin att titta på... hahaha! Rammstein är också kända för sina minst sagt "brinnande" scenshower, pyroteknink har blivit ett kännemärke.
Jag är mycket spänd och förväntansfull inför den kommande konserten. Reklamsnutten "Plötsligt händer det" har fått en ny mening för mig... hihi!
Det känns långt till februari!!!!
Thats all folks!


1 kommentar: