tisdag 30 juni 2009

Jordgubbens dag i Vara

Man kan lugnt säga att det varit en kanonhelg. Vädret har visat sig från sin allra bästa sida, nästan lite väl varmt stundvis. Jag åkte ner till Vara i fredags eftermiddag, helt olidligt varmt var det i bilen. Till slut kom jag i alla fall fram och jag kan ju lugnt säga att iskall öl ute i trädgården satt underbart fint då.

På lördagen var vi in till Vara på marknad. Det var jättemycket folk och HETT, så vi stannade inte så länge. På kvällen blev det fest och vi åkte in till Vara igen för att gå på tivolit, hänga i öltälten och lyssna på Nanne Grönwall. Vi hade jätteskoj och det finns en liten chans att man kanske fick i sig en eller annan öl för mycket. Kul var det i alla fall. Klockan två på natten var vi hungriga och eftersom det inte fanns något öppet i Vara drog vi till Lidköping för att käka. Jag kom väl i säng runt halv fem den morgonen, riktigt segt blev det dan efter.

På måndagsmorgen halv sex drog Monica, Michelle och jag iväg till Ullared för att shoppa lite. Det var ett tag sen man var där så det var kul att komma dit igen. Handlade lite smått och gott.

Bytt bil har jag också gort. Inte alls planerat men jag förälskade mig i Monicas Volvo 850. Jag satt och pratade om att det började bli dax att sälja min gamla 940 och skaffa något annat, då hon sa att jag kunde få köpa hennes bil och på den vägen är det. Jag åkte ner i en silverfärgad 940 och kommer hem i en mörkgrön 850. Skumt! Min bil blev såld dan efter så den behöver jag inte bekymra mig om mer.

Det har hänt en del under min semester här nere, och jag har haft det bra som bara den. Den gästfrihet man möter här är obeskrivlig, tack alla underbara människor som bidragit till allt trevligt. Speciellt Monica, Leif och lilla Michelle.

I morgon åker jag hem igen, men hoppas att jag kan titta ner igen i höst. Det kanske blir en till Ullaredsresa då när det är dax att köpa vinterkläder och julklappar.

På återseende gott folk!

//Mari

1 kommentar:

  1. Vad roligt att höra att du haft det fint där nere i Vara. Det är du värd. Men vi saknar dig såklart här hemma och hoppas på att få ses snart igen. ;-)

    Puss och kram!

    Pst! Lilla Michelle är inte så värst liten längre, va? ;-)

    SvaraRadera