tisdag 7 juli 2009

Åskväder och annat

Idag har det mullrat hela kvällen. Ett tag kunde man se en dubbel regnbåge på himlen, ungarna var helt fascinerade. Jag gillar åskväder, brukar parkera mig på balkongen och beskåda spektaklet då. Stackars Lucas blir livrädd och skriker i högan sky när det åskar, men Casper bryr sig inte så mycket. Skönt att det är något han i alla fall inte tar efter sin storebror.

Annars har det inte hänt mycket idag. Jag har mest varit lat, orkade iväg en sväng och handlade och hämtade instruktionsboken till bilen på posten. Den kan ju vara bra att ha. Inte för att jag brukar läsa instrutionsböcker men bara utifall att. Jag brukar alltid leva efter måttot: Testa först, läs sen om det inte fungerar. Orka liksom...

Igår hade vi i alla fall celebert besök av Anna-Karin, alltid lika trevligt när hon dyker upp. Det samma gäller givetvis mina övriga barn. Vi festade till det lite och käkade tacos, vilket Anna-Karin sällan tackar nej till. Hon hade Cosmo med sig också, han är en riktigt rolig liten klutt. Den hunden är alltid så på till gränsen irriterande glad, han blir nästan hysterisk när man ska hälsa. Underbar jycke den där!

Ska väl försöka hitta något att se på TV, inte lätt kan jag säga, varannan kanal sänder ju bara begravningen av Micael Jackson.

På återseende

//Mari

1 kommentar:

  1. Jag är tydligen också rädd för åskan. Uh-oh!
    Testa först? Pff! ;-) Det är inte riktigt min stil. Hehe!
    Ja, det var trevligt med lite "vardagsfest". Det lär ju hända fler gånger. Och den där Cosmo, ja vad ska jag säga. Han är fin, han.

    Kram!

    SvaraRadera